View Single Post
  #249  
Old 18-01-2019, 23:49
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@Gerardusvr6 Jazeker, voor de uitlaat zou het subframe er ook af moeten dus dat is net zo makkelijk om dat nu ook te doen

@Martinus83 Thanks! Leuk om te horen!

Vandaag weer verder gegaan, ik heb hier eigenlijk niet gepost wat het probleem was, maar de koppeling leek te slippen (hele vreemde symptomen) filmpje:

https://youtu.be/h6wPsU36ays

Vandaag de bak eraf.... het probleem werd al snel duidelijk, de oorzaak durf ik zo snel niet te gokken. Ik weet wel dat de drukgroepen van LUK worden gereviseerd dus ik heb geen idee of daar misschien iets fout is gegaan, hij gaat in elk geval terug voor garantie.










Het lijkt alsof de complete plaat van de drukvingers gedraaid is? Aan een kant zitten de vingers tegen de plaat aan en aan de andere kant zit er juist weer veel ruimte tussen.

Nieuwe koppeling erin:










Er was nog even wat verwarring, blijkt dat deze koppelingsplaat met het opstaande gedeelte (eerste foto van de plaat) naar het vliegwiel toe moet wijzen, wat normaal gesproken eigenlijk nooit het geval is. Er was ook niets getekend op de plaat en Er zaten geen instructies bij dus ik ben blij dat ik even wat ervaringen opgezocht had en voor de zekerheid sachs maar even gebeld heb.




Ook een nieuw Powerflex stuurhuisrubber:




Ook aan de uitlaat begonnen:







Het zag er eigenlijk allemaal prima uit, behalve dat ik in de behuizing een haarscheurtje tegen kwam (foto hierboven) ik denk niet dat het iets is om me nu meteen druk om te maken, maar het zal op een gegeven moment toch echt wel verder gaan scheuren.







Pasvorm van de Downpipe is echt gewoon perfect. Ik zal wel wat hitteschildjes moeten verbuigen maar als dat alles is...

Morgen de rest afwerken en hopelijk doet hij het dan weer goed! Fingers crossed
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote