View Single Post
  #19  
Old 10-10-2018, 08:42
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Goedemorgen allen,

Ik ben gister weer voor de apk geweest, en de roetmeting bleef steken op 1,46. Gewoon heel erg goed dus en ik kan weer een jaartje vooruit. Dat is een enorm pak van mn hart, gezien ik te druk ben met afstuderen, zwangere vrouw en kluswoning .

Ik had het inlaatspruitstuk schoongemaakt, er bleek een prop voor cilinder 1 en 4 te zitten. In totaal kwam er 4 koffiebekertjes aan prut uit het spruitstuk.... Ook heb ik het luchtfilter uitgeblazen en een toevoeging aan de brandstof in de tank gegooid. Laatste 2 hebben volgens mij niet zo heel veel toegevoegd in vergelijking met het spruitstuk reinigen, maar kunnen zeker geen kwaad. Motor loopt een stuk rustiger nu.

De reden dat ik dit gedaan had, is omdat de druk in het inlaatspruitstuk volgens mijn ELM327 piekte op 2,55 bar. Dat was ook de reden waarom hij af en toe in noodloop ging. Na schoonmaken piekt hij bij 2,45 bar, noodloop heeft zich nadien ook niet meer voorgedaan.

Ik wil iedereen hier graag enorm bedanken voor het meedenken.

Als de rust hier weer een beetje is wedergekeerd, zou ik het wel fijn vinden om hem eens uit te lezen met VAGCOM. @ Jopie95, is het goed als ik tzt contact met je opneem?


Groetjes en nogmaals bedankt.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote