View Single Post
  #1  
Old 09-10-2012, 17:59
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default Slecht starten gtd

Ik heb een jr in me caddy liggen die sinds een warmloper zeer slecht start.

Na de warmloper heeft de meneer van de anwb er een kleinere riem opgelegt omdat me dynamo geen lagers meer had en zo ben ik naar huis gereden.

Daarna nog een week ca 25km per dag gereden en de week erna na ca 320 km de meter omhoog en lampje knipperen, water bij gevult en er toen nog mee naar huis gereden zonder water bijvullen ( was niet nodig)
Toen nog 2 dagen doorgereden en de 2de dag gestart met water in de cillinder...... daarna de dop van expansievat losgedraait na het rijden.

Toen de kop vervangen met die van een gewone diesel en de verstuivers overgezet, nieuwe koppakking enz.

Als ik de motor nu start is het net of die tijdens het starten een cillinder mist en zodrade motor gaat lopen ( met het gas voor de helft in) komt moeizaam de laatste cillinder erbij.
Als ik dan het gas loslaat is het net of die op 3 en een halve cillinder loopt.
Zeer onregelmatig/ploffen, blauwe rook en een lekkere pure diesel lucht uit de uitlaat....
Bij het optrekken tot een 2000 tot 2500 toeren ( plankgas) dan is het snel weer weg en loopt de motor weer als een zonnetje auto loopt ook nog vrij vlot naar de 140 echte km's.
Als ik er rustig mee rij duurte het wel even woor de motor lekker loopt.

Kan er een zuigerveer beschadigd zijn door het water ?
Of is toevallig m'n pomp overleden ?
Olie verbruik is wel aardig toegenomen 1L op 2000km ongeveer.

Zal es kijken of ik een filmpje van kan maken.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote