View Single Post
  #6  
Old 30-03-2008, 23:06
danielderaat danielderaat is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 31
Default

Hallo allemaal, nadat ik een mijn koffer met laptoplader in de trein had laten liggen heeft het even geduurd eer ik fotos kon gaan posten. (Ns heeft m'n koffer weer netjes terug gestuurd)

Enfin, zoals ik eerder berichtte waren al mijn raamranden rot. Dus alles uitslijpen en nieuw plaatwerk inlassen.

Rot plaatwerk voorruit verwijderen:



Nieuw plaatwerk pas maken:



Nieuw plaatwerk inlassen:



Lasnaden bijwerken ingelaste delen:





Komt al in de buurt:



Kleine putjes bijgewerkt, raamrand in fertan gezet en alles nat geschuurd en afgenomen (plamuur lijkt wat overdadig maar is absoluut niet het geval, ook de kleinste putjes moeten strak ):



Dan 2 lagen inox spray ter bescherming, hier gaat uiteindelijk de grondlak en de aflak overheen.




Vooruit raamrand dus totaal vervangen en is helemaal roestvrij en klaar voor de aflak.

Be nu druk bezig de zijramen te herconstrueren, ben maar begonnnen met het raam wat het meest aandacht nodig heeft zodat het steeds wat sneller zal gaan.

Sponning links midden raam al vervangen maar deze hoek was zeer roestig:



Stukje ingelast en hoek aan het reconstrueren:


Kortom lekker bezig geweest, motor is zo goed als af, keering achter koppelingsplaat nog even vervangen en nieuwe stoterstangen maar motor ligt los dus kost me weinig tijd.

Laswerk wat nog voor me ligt: l+r accuplaten, hoeken l+r bij achterbumper, 2 sponningen zijramen, stukje in motorruimte, deuren l+r (nieuwe deurplaat) en klein gaatje voorfront. Hoop dit binnen 2 maanden af te hebben.
Hou jullie verder gewoon op de hoogte van alle vorderingen.

Alle kritiek, vragen en reactie's zijn natuurlijk van harte welkom.

Zal snel weer posten.
Reply With Quote