View Single Post
  #17  
Old 02-09-2017, 21:39
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Die mechanicien moet je maar niet meer bellen.... Nogmaals als de merktekens van de krukaspoelie (even voor de duidelijkheid: alleen de multiriempoelie die je aan de distributieriemtandwiel vastzet heeft een merkteken, de distributieriemtandwiel zelf heeft geen merkteken) gelijkstaan met het merkteken op de onderste distributiekap staat cyl 1 ALTIJD op bdp.
Kijk eens op deze link; er staat een foto van hoe de merktekens er uit zien: http://www.audizine.com/forum/showt...8-Timing-Issues

Lange schroevedraaier door bougiegat op cyl 1 en dan voorzichtig draaien naar hoogste punt; je hebt een klein stukje dode slag het 'midden' daarvan is bdp. Als dat niet overeen komt met de merktekens op je poelie is er iets serieus mis (of er zit een multiriempoelie op die er niet op hoort)

Succes!


Ik heb het precies zo gedaan. de multiriempoelie op het merkteken. schroevendraaier in de eerste cilinder. Als ik dan een kwartslag links draai komt de zuiger pas op zijn hoogste punt. En ik had ook een streepje gezet met lak op de distributieriem poelie toen de riem er nog op lag, en beide staan nog steeds gelijk. Dus ofwel zit er geen spie op de krukas en is alles verschoven. Ofwel heeft het blok mss nooit gedraaid. Ik begin me echt zorgen te maken over mijn aankoop. Ik bel een garage en laat hem nakijken want dit gaat echt boven mijn kennis.
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote