View Single Post
  #340  
Old 19-09-2019, 21:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Vandaag een begin gemaakt met de voorwielophanging ombouwen naar "wide-track". Kort samengevat; Golf 3 draagarmen, Golf 3 stuurstangen en een setje langere aandrijfassen.

Ik heb een wiellager versleten, dus mooi moment om 2 vliegen in 1 klap te slaan. Een setje fusees had ik nog liggen, dus hier nieuwe wiellagers in geperst. Langere aandrijfassen had ik ook nog liggen...en die zouden volgens mijn berekeningen moeten passen. Dus, wat onderdelen van een Golf 3 besteld en een setje VR6 toplagers, HD van MEYLE.

Vandaag 1 kant opgekrikt en eerst maar eens een draagarm uitgewisseld om te kijken hoe breed hij wordt....gaat wel mooi worden denk ik

Origineel MK2 draagarm



Met MK3 draagarm



Van `t weekend weer verder; Powerflex rubbers overzetten op de MK3 draagarmen en de rest monteren.

Minimale camber wat je met deze setup kan hebben is -3 graden, dus dat is best negatief. Ik wou graag ook een graadje negatiever en aangezien ik -2 had, kwam dit mooi uit. Wil je de wielen rechter hebben, moet je camber-correctie bouten monteren...die hebben een versprongen schacht.

Binnenkort weer een update!


Reply With Quote