Thread: status accu GTE
View Single Post
  #10  
Old 17-07-2019, 17:43
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Hier wat ervaringen met mijn Passat GTE uit 12-2015 waar ik nu bijna 3 jaar in rijd. Ben er blij mee, rijdt als een trein, meer dan luxe genoeg en DSG is een verademing en genot na een 2 jaar durende martelgang in een Outlander PHEV...

Helemaal katsievolgeladen geeft mijn display een actieradius aan van tussen de 48 en 54 km. Alles er tussenin heb ik ook al gezien qua waarde. Inderdaad is dat vooral afhankelijk van de rijstijl bij vorige rit(ten). Je kan er dus niet zoveel mee en het lijkt me op zichzelf niks te zeggen over de kwaliteit van de accu. Tenzij je over langere tijd kan refereren en je bijvoorbeeld steeds dezelfde route(s) rijdt en nu bemerkt dat de weergegeven capaciteit achteruit hobbelt.

In de praktijk is 42 echte km's de max die ik er ooit uitgeperst heb. Dat was bij mooi weer (niet warm dat je de airco vol moet laten loeien) en op een rit over voornamelijk 80 km weg waar iedereen in en treintje met 70 echte km/u voortsukkelde... Op een 100 km autoweg is t met een 30 km echt wel gedaan. Moet er wel bij zeggen dat ie bij wat hogere snelheiden al bij 5 km restcapaciteit overschakelt op hybride. Bij snelheden tot ongeveer 80 gaat ie wel helemaal leeg. Dat merk je dan wel, want wil je vlot optrekken dat is alle fut eruit...

Ooit is er bij een servicebeurt eens een software update geweest en vanaf dat moment gaf ie waardes boven 50 km aan, daarvoor bleef het echt op 48 steken. Raar maar waar en in de praktijk heb ik helaas geen gunstiger verbruik ervaren. Aan de andere kant bemerk ik na 3,5 jaar en 105000 km op de teller ook nog geen achteruitgang in werkelijke capaciteit.
Reply With Quote