Thread: Dak zakt door
View Single Post
  #5  
Old 21-04-2018, 23:50
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Toen ik je eerste post las was het eerste dat ik dacht 'deze auto heeft een ongeluk gehad'.. Zo een vervorming is niet normaal, een gewone auto heeft dat niet. Als alles recht is zal het dak, dat ook mooi recht is, mooi uitzetten zonder vervorming. Het feit dat je vervorming krijgt wijst erop dat de omtrekt van het dak verandert van vorm bij het uitzetten, waardoor het krom trekt. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat de bovenste punten van de A-stijlen niet meer op 1 lijn staan. Om maar een voorbeeld te geven natuurlijk, maar zulke dingen gaan ervoor zorgen dat het uitzetten niet meer mooi kan verlopen.

Naar mijn mening zou een auto die zo een ongeval heeft meegemaakt op een richtbank moeten worden geplaatst, maar volgens je beschrijving en met het type auto in acht genomen vermoed ik dat dat niet gebeurd is. Wat plaatwerk en balken vervangen is niet genoeg in zo een geval. De enigste oplossing om jouw probleem te verhelpen lijkt me dus van de carrosserie te laten richten. Of om je er niets van aan te trekken. Persoonlijk zou ik de auto weg doen, maar dat is omdat het idee van in een ongevalswagen rond te rijden mij niet aanstaat.


Als eerste heel erg bedankt voor de duidelijke uitgebreide uitleg, nu begrijp ik tenminste wat er aan de hand is. Toen ik het vermoeden kreeg dat de auto ooit betrokken was bij een ongeval ben ik naar de garage gestapt waar ik hem heb gekocht. Daar hebben ze mij eerlijk gezegd wat er gebeurd was maar ik kreeg ook onmiddellijk te horen dat alles vakkundig was hersteld. Ik was toen 24, nog wat goedgelovig en ben dus met de polo blijven rond rijden zonder mij verder vragen te stellen tot 2 jaar geleden dus. Al had ik de link niet gelegd dat het dak kon vervormen door het ongeval. Ik deel uw mening dat ze hem terug hadden moeten recht maken op de correcte manier maar dat zal hij inderdaad niet waard geweest zijn...

Ik vind het wel onverantwoord van de garage dat ze de Polo in deze staat hebben verkocht... Had ik het geweten toen ik de Polo ben gaan bezichtigen had ik hem nooit gekocht. Nu kan ik er geen afstand meer van doen. Hij is net 18 jaar geworden waarvan ik hem al 8 jaar in mijn bezit heb, heeft de sterke 1.9 SDI motor met net 100.000km op de teller, ziet er uit als nieuw en ik heb nog geen euro kosten gehad. Dus in dat opzicht is het een zeer degelijk wagentje. Na het plat zetten ben ik hier en daar bepaalde zaken, zoals het dak, gaan opmerken en dat is wel een domper maar investeren om hem terug recht te maken ga ik niet meer doen.
Reply With Quote