View Single Post
  #15  
Old 26-04-2019, 06:34
Die Bruine Die Bruine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 57
Talking H&R schroefset, Wiechers console en nieuwe remmen

Kleine update...

De auto heeft een maandje stilgestaan vanwege een probleem met het rechterfusee en de remmen, gevolgd door een electrisch probleem. Vanwege drukte kwam ik er niet aan toen (werk, aanstaande verhuizing en opleiding).

Inmiddels heb ik het onderstel vervangen door de H&R schroefset:



Aan de voorkant maar terug naar 280mm Brembo G60:



Ik heb nu twee linkermodellen Recaro Ergomed DS geplaatst op Wiechers consoles die ik in Duitsland nieuw heb aanggeschaft:


Wat een gevecht was dat zeg. Niet zo laag als de zeldzame en belachelijk dure originele Recaro consoles. Maar goed genoeg voor mij.

Ja, de Recaro's zijn in het grijs en zwart met daartussen een blauwe armleuning . Het plan is namelijk nog altijd om het allemaal te laten bekleden.

De auto staat nu volgens mij wel wat hoger. Het loopt ook nog steeds aan:



De wielkasten en rijhoogte pas ik voorlopig niet aan. Gisteravond heb ik na dik een jaar eindelijk de velgen gevonden die ik wil. Een set Borbet B in 7,5J ET30 en een set in 9J ET15 in 16" 4x100 . Ik ben er nog niet over uit of ik ze beide laat opmaken voor winter/zomer, of dat ik er zelf maar 1 hou.
Op 1 mei verhuis ik en per juni begin ik bij een andere werkgever waarbij ik met het OV zal moeten reizen. Deze auto hoeft dus nooit meer sneeuw te zien en komt alleen in het weekend buiten . Het nut van een winterset zie ik dan ook niet in.

De remblokken die erop zaten kwamen over de schijven heen. Hierdoor is rechtsvoor de Zimmerman schijf opgevreten. Bij nadere inspectie bleek het fusee ook licht gebogen. Alles staat nu weer recht en de onverklaarbare trilling bij 110+ is ook verdwenen . Helaas heb ik geen remblokken kunnen vinden die niet alsnog die paar mm erover schuiven. Dus daar zal ik een volgende keer naar kijken (andere klauwen/adapters/weetikveelwat).
Het electrisch probleem lag aan een losse massa. Domme actie dus. Shit happens.
__________________
53b ABV
B6 R36
Reply With Quote