View Single Post
  #576  
Old 08-02-2021, 18:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Kleine tussenstand van de Golf.....ding doet het nog steeds prima na het wisselen van het gaspedaal. Rij sinds de Action gesloten is alleen op octaan 98 ipv aangelengd met bio ethanol. Heb wat logjes gemaakt en de ECU registreert nu wel wat detonatie bij vollast, maar regelt de ontsteking nog binnen de perken terug. In de zomer zal dit wel wat meer worden vanwege de hogere IAT, maar ik mag toch hopen dat de Actions dan wel weer geopend zijn.

Met de huidige weersomstandigheden is het sowieso geen doen om stevig te rijden.... wielspin t/m de 4e versnelling. Ik rij daarom ook sinds vorige week met de stekker van de N75 eraf (regeling turbodruk), waardoor hij nu op wastegatedruk rijdt: 0.4bar. Komt ook wel mooi uit ivm het lagere octaangetal in de tank nu.

16 maart is er weer Vrij Rijden in Assen en wil dan graag rijden als het droog is. Wil voor die dag een paar dingetjes doen: airducts naar de remmen, airguides om de radiateur en de remvloeistof vervangen. Daar zit nu Eurol dot5.1 in en komt Motul RBF660 in.....kookpunt wordt daardoor verhoogd met 68°C. Spul is bijna compleet en ik ga ermee bezig als het ietsje warmer wordt.










Verder gaat het zoals ik al eerder aangaf prima met de Golf. Het is elke dag een feest om in te rijden en als daily maakt ie veel mee:

Vies worden.....heul erg vies:




Soms wordt ie ingezet als trekpaard:




En de afgelopen dagen is het glijden geblazen op de Nankangs:




Ik heb al eens eerder gereden in de sneeuw met de Golf, toen stond hij op Toyo R1R's en die hadden tenminste nog iets grip.....de NS2R's hebben echt 0 grip en rijden in de sneeuw is echt geen pretje. Gelukkig duurt het gemiddeld 2 dagen totdat de wegen schoon zijn, dus dat scheelt weer.....maar het ziet er naar uit dat dit de laatste winter was voor de Golf. Ik ben van plan om er een autootje bij te kopen....en de Golf dan alleen maar zomers te pakken voor fun en trackdays. Voor de volgende APK (2022) moet er redelijk wat gelast worden....en ik wil hem daarna graag ook wat sparen qua weersinvloeden en pekel. Ook kan ik dan makkelijker wat klusjes doen die al een tijdje op de planning staan die wat langer duren dan een paar dagen, zonder dat ie weer als woon/werkpaard moet worden ingezet. En ook kan er eindelijk een keer lexaan in.
Reply With Quote