View Single Post
  #2398  
Old 22-06-2018, 12:02
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ik had gehoopt nu mooie rollenbank filmpjes te kunnen posten hier, alleen dat ging even anders..

een week nadat ik de golf voor het eerst gestart had, wilde ik deze weer gaan starten om e.e.a. in- en af te stellen.
Meteen nadat deze gestart was klonk de motor zeer rauw alsof dingen elkaar raakten..

Na wat onderzoek met een mini cameratje bleek dat ook het geval..
Rechts onderin de zuiger zie je een zwarte punt:



Wat bleek, vanuit de ITB's is een heel klein imbusje losgelopen:





..en in de motor terecht gekomen... Deze heeft de zuiger en de ook kop beschadigd:






Je begreep dat ik niet al te vrolijk was daarna.....
Dit blok lijkt wel een beetje een vloek op de zuigers te hebben ofzo
En het is nog mijn eigen dikke schuld ook, want juist op die plek was ik even vergeten wat locktite op het schroefdraad te doen..
Duur foutje..

Je begrijpt dat ik de constructie sowieso een beetje ruk vind, en ik er op deze manier geen vertrouwen in heb, al zit er loctite op.
Ik ga de bevestiging daarom aanpassen om dit vanuit de buitenkant doen, zodat dit überhaupt niet meer kan gebeuren.

Al met al valt de schade eigenlijk nog mee, het imbusje is er bij het starten in een keer, op een relatief gunstige plek, ingeslagen lijkt het, en heeft dus geen verdere schade kunnen veroorzaken, als wanneer het rond had lopen stuiteren.
De cilinderwand is nog prima, maar wordt nog licht nagehoond voor de zekerheid, drijfstang is nog recht, kleppen zijn nog goed, de kop is prima te repareren, en de zuiger daar komt een nieuwe voor..

Levertijd een week of 5, dus voorlopig nog even niet rijden..
Eén klein voordeel, het inlaatspruitstuk voor de ITB's wordt nu op de cilinderkop tezamen gefreesd om nog een wat betere doorlaat te creeren, wat nog wat pk's oplevert..
Het omcirkelde wordt nog weggehaald:



Als troost ben ik bij het wegbrengen van de motor op de terugweg maar even langs de Nürburgring gereden..




Reply With Quote