View Single Post
  #15  
Old 28-09-2012, 07:11
MK1-17 MK1-17 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 30
Default

Eerst en vooral, bedankt voor deze mooie uitleg

Ik had vroeger wel al eens een wiel vervangen, een ander bumpertje gestoken en zo, ...
maar als je het over een distributieriem hebt, begin je toch al een klein stapje verder te gaan

De beschrijving komt ook perfect overeen met mijn Golf 1 GLS 1.3 uit 1980.

Echter heb ik een vraagje over het volgende punt :

STAP 10 – Distributieriem ontspannen
Officieel moet na het verwijderen van de krukaspoelie de distributieriem ontspannen worden door de waterpomp te verdraaien. Zet de opvangbak van de koelvloeistof nu hier onder. Draai de drie zeskantbouten (maat 10) een slag los en draai de waterpomp weg door een schroevendraaier in de uitsparing te steken. Door met de klok mee duwen ontspant de distributieriem.

en uiteraard daarna terug opspannen:

Is het de bedoeling, als je zoals op het tekeningetje er een schroevendraaier tussensteekt (lijkt een beetje op een soort tandwiel met hele grote tanden) dat je dit dan vlot kan verdraaien, of mag(moet) je hier echt wel kracht op zetten om die waterpomp te verduwen in plaats van te verdraaien ?

Want verdraaien lukt mij niet echt eerlijk gezegd, heb de indruk dat ik die waterpomp moet verduwen, omdat daar niet echt veel beweging in lijkt te zitten.

kan er mij dit iemand bevestigen ? (of juist niet, dan heb ik wsnlijk wel een probleempje )

Bedankt alvast !
Reply With Quote