View Single Post
  #10  
Old 02-11-2011, 12:34
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Misschien even handig om te vermelden welke motoren hieronder vallen (motorcodes)
In principe is het voor eigenlijk alle smallblocks wel gelijk.

Let bij de aanschaf van de riem en waterpomp op de vertanding. Low en High torque. Low torque heeft brede rechthoekige tanden, High torque heeft smallere puntige tanden. Het aantal tanden verschilt hierdoor ook en het is niet uitwisselbaar. Bij een aantal motortypen zijn beide vertandingen geleverd. bijvoorbeeld NZ en HZ motoren Let hier dus goed op! De fotos in deze howto betreffen duidelijk een Low Torque riem.

Op ebay heb je al setjes: Driem + waterpomp voor c.a. 25 euro exc verzendkosten. Hier is niets mis mee. Kwaliteit is ongeveer gelijk aan wat je bij de onderdelenboer krijgt.


Wat ik zo even snel weet aan motorcodes waarbij de methodes nagenoeg of volledig hetzelfde zijn, aanvullen mag
ABU
ABD
3F
AAV
NZ
MH
HZ
AAU
AAK


Ja je hebt gelijk, daarom had ik dit erbij gezet (misschien niet duidelijk genoeg):

- Ook bruikbaar voor motorcodes HZ (1.05 liter), MH, 2G, PY, 3F, AAU, AAV (1.3 liter)
- Distributieriem - 052109119 - 108 tanden tot motornummer NZ200000
- Waterpomp met O-ring - 052121005AX - 26 tanden tot motornummer NZ200000
- Eventueel V-snaar - 052903137F - 9,5 x 675mm tot chassisnummer 1G-M-368060

Volgens mij kom je hiermee wel ongeveer op hetzelfde uit. De AAK is denk ik precies hetzelfde, ABU en ABD hebben volgens mij sowieso een high torque riem. Zal het lijstje even uitpluizen in ETKA. Ik heb zelf idd de low torque riem met 108 platte tanden (ipv 128) en motornummer NZ160xxx.
Reply With Quote