Thread: Aanschaf Golf 6
View Single Post
  #2  
Old 23-03-2018, 19:42
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Ik werk zelf bij een autogroothandel en ze komen nog steeds voorbij, de ratelende kettingen van de TSI motoren... Aan de andere kant: Het vervangen van een ketting is tegenwoordig amper duurder dan een conventionele distributieriem. Enig voordeel is dat je de houdbaarheid van een ketting kan horen, dus dan weet je dat hij eraan zit te komen. Een riem kan zomaar knappen zonder dat je er erg in hebt.

Bekijk het ook zo: Elk merk heeft tegenwoordig wel (mede door bezuinigingen en samenwerkingen onderling) z'n eigen problemen. Kijk bijvoorbeeld eens naar PSA/BMW met de THP motoren/tijdbommen, waag je er alsjeblieft niet aan. Ookal lijkt een 208 GTI of een R56 Cooper S zo leuk.

Ik zou je wel adviseren om de ongeblazen motoren te laten staan. Je gaat je storen aan het gebrek aan vermogen en het is voor de wederverkoop geen reet waard. Er zijn al genoeg mensen ingetrapt!

Er zijn ook video's van aankoopkeuringen voor de Golf 6 op YouTube te vinden, misschien kan je daar nog meer aandachtspunten uithalen.

Laat je ook informeren waar de ketting is vervangen, vaak zit er garantie op de werkzaamheden (Ik meen dat bij de Volkswagen dealer twee jaar op reparaties zit).
Reply With Quote