View Single Post
  #10  
Old 03-09-2018, 11:24
VW--Man VW--Man is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 47
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Voor 6n2 dash moet je Stefan zijn topic maar eens door bladeren.

http://www.volksforum.com/forum/sho...111#post1648111

Dankjewel voor de link! Staat meteen iets interessants in (ik heb nog niet alles doorgelezen)
Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam

ook het orginele dashbord moesten wijken voor wat luxers, polo 6n2 bj 2000 dashbord alles heeft er al ingezeten en past perfect, heb de helft weer gedemonteerd anders kun je nergens bij.




en hier ook het golf 5 gaspendaal te zien. de complete draadboom is ook van een polo 6n2 van koplampen tot achterlichten, hier heb ik alles uitgehaald wat niet nodig is [overbodige luxe ] hier heb ik de motor kabelboom van de golf 5 r32 weer op aangesloten, met als resultaat starten lopen en alles werkt zoals het moet werken.

Dat is misschien beter. 6N2 kabelboom + donor motor kabelboom. Mocht puur de donor kabelboom niet werken.

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Zoek bij een diesel maar eens naar de bobine. Daar komt het signaal bij een benzinemotor namelijk vandaan.
Haha ja, maar ik verwachtte dat ze bij beide motoren dan de dezelfde plek zouden gebruiken zoals de dynamo. Dat maakt de fabricage goedkoper lijkt mij. Meer universele onderdelen. Maar dan zal de bobine vast wel een voordeel hebben t.o.v. de dynamo? Maar wat?
Quote:
Op zich is het goed mogelijk om de complete boom van de donor te gebruiken. En pas bij de zekeringbak (richting achterlichten e.d.) te gaan wisselen naar de originele kabelboom. Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat er verschillen kunnen zijn in de stekkers van de verschillende onderdelen. Daarnaast kan het zijn dat je met extra accesoires (ik noem een airco) wat kabelboom hebt die je misschien niet meer gebruikt.

Goede voorbereiding is inderdaad wer belangrijk. Maar het is niet een eenvoudige motorwissel die plug and play is. Je moet echt zelf gaan onderzoeken. Daarnaast zijn de meeste mensen die een ombouw doen, niet zo vrijgevig qua info, als ze het uberhaupt nog paraat hebben.

Het helpt al om een vraagbaak van zowel de donor als je MK1 te zoeken met complete draadschema's er in.
Dan kun je alvast zien wat je makkelijk kunt koppelen en hoe.

Welke donor ben je van plan te gaan gebruiken?
Daarnaast, wat voor MK1 is je basis? Een "smallblock" of een "bigblock"? (voorover of achterover hangend)
Dat maakt namelijk wel een verschil in de ombouw qua motorsteunen.
Een bigblock heeft sowieso mijn voorkeur vanwege de motorsteunen.

Quote:
Tellerbak werking is overigens meer afhankelijk van de sensoren en waar de sensorwaarden worden opgepikt. Het ene toerentalsignaal is het andere niet.
Voor de snelheid is het soms mogelijk om de sensor in de bak (en eventueel daaronder liggende tandwiel) te wisselen voor een die de juiste waardes doorgeeft aan de tellerbak.
Dit werkt ook zo met de temperatuur en benzinemeter.
Oké ik zal zoeken wat andere doen met de snelheids en toerental signalen. Is natuurlijk afhankelijk van de motor die ik wil gaan gebruiken.
Wat zijn de aanpassingen die je moet doen bij de benzinetank? Kan je de originele meter van de Golf MK1 aanpassen? Of kan je de meter van de 6N2 gebruiken in een Golf MK1 tank? Of van de donor?

Quote:
Maar hou rekening mee dat dit een basis is. Je gaat nog een hoop kleine dingen tegen komen tijdens het proces. Ookal heb je het nog zo goed voorbereid.

Dat begrijp ik, ik zou het ook niet anders verwachten. Ook dat het altijd duurder zal zijn dan dat je van te voren inschat. Maar dat gaat natuurlijk hand in hand met het aanpassen naar iets wat niet standaard is.
Reply With Quote