View Single Post
  #14  
Old 03-05-2020, 18:42
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Hey yal, interessesant dat het bij jou vergelijkbaar is qua "problemen".

-Die diesel startmotor, past die zonder aanpassingen in het 2Y versnellingsbakhuis? Zwaardere batterij nodig? Wat bedoel je "met aansluiting voor de bobine"?

- Wat was je max. olietemp. voor de revisie? Bij mij toen hoogstens 105°C bij hard rijden, zoals het hoort.

- Zijn je radiator en oliekoeler dan aftermarket? Ik kan nl. niet geloven dat die aftermarket warmtewisselaars dezelfde koelcapaciteit en efficientie qua warmteuitwisseling hebben als de originele (=veelvoud in prijs!).

Wat ik tijdens mijn laatste rit merkte is dat mijn koelwater tot zo'n 95°C max. oploopt tzoals het hoort, wat erop wijst dat de radiator/thermostaat /ventilator hun werk doen. Echter loopt de olietemp. dan op tot boven 110°C. Deze grote ΔT van 15°C tussen water/olie kan wijzen op een efficientieprobleem van de aftermarket oliekoeler naar mijn meneing. Een normale ΔT is eerder 6-7°C.


-Die diesel startmotor past er zo in , wel moet er een extra aansluiting op gemaakt worden.
Heeft AMC automaterialen Zeist voor mij geregeld , Danny (top mensen zijn dat)

-over de olie temperatuur zou ik mij geen zorgen maken , mijne werd voor die tijd ook zo warm. De externe olie koeler op mijn mk1 GTI gaat pas open boven de 110 graden , dat gebeurd zelden hier in NL(vroeger in Spanje was dat wel anders met deze auto) De Mk1 GTI heeft ook een enorme radiator en tegenstelling tot de mk2....
-de KR is zo warm maar mijn DX duurt dat echt veel langer , ook toen ik de thermostaat van beide auto's onderling wisselde!

-de originele radiator heb ik nog liggen maar daar zat roest in , de nieuwe radiator en warmte wisselaar zijn niet bij VW gekocht maar wel bij een OEM toeleverancier. VW maakt die onderdelen immers ook niet zelf.

Ik heb liever dat de olie lekker warm wordt , verdampen de condens en benzineresten en dus geen sludge vorming(ik ververs ieder jaar olie en filter ook al rij ik heeeel weinig)....

Lekker inrijden dat ding , niet te langzaam en niet teveel stationair laten draaien. Af en toe kortstondig belasten en weer afkoelen.
Na inrijden 10W40 erin en enjoy!
Reply With Quote