View Single Post
  #20  
Old 12-03-2013, 21:34
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Geen naaldlager sloopt ten eerste je baklagers en de oliekeerring van je bak, op den duur.

Sja, als je ontkoppelt is er niets aan de hand, als je de koppeling laat opkomen en de plaat gaat iets uit het midden zitten, dan gaat ie wiebelen. Je slingert de prise-as dan rond, en daar is ie niet voor gemaakt... De kans is groot dat je plaat niet in t midden komt, want je koppeling zal nooit 100% overal gelijke frictie krijgen, zo perfect is dat systeem gewoon niet. Frictiekrachten maal arm... dan trek je de plaat uit het midden. Kan me goed voorstellen dat ie dan gaat schommelen! Alleen montage van het lager is genoeg, verder niets nodig.
Hij zou wel moeten ontkoppelen zonder lager, dus je oorspronkelijke probleem wordt hiermee niet verholpen. Wel goed dat je nu de bak eraf hebt, want dit lager moet er echt in!

Die steun moet je dan inderdaad hebben van een 80TD of 80/A4 TDI (1Z AHU AFN). Je moet de bijbehorende slang meenemen of zelf wat knippen, werkt ook prima. Ik bewaar altijd oude waterbuizen en slangen voor dit soort geintjes

Bij mijn TDI ook moeten doen, originele slangen voor schuine houders en warmtewisselaar zijn erg lastig te krijgen!

__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote