View Single Post
  #34  
Old 06-04-2020, 08:24
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Zo, tijd voor een Update,

@ Staylow; ik was het niet... dus mogelijk een dubbelganger gezien!

Kort updaten nog over de kachelweerstand: deze werkt nog steeds goed! De ventilator staat eigenlijk altijd op stand 1 en draait nog steeds. Tot nu toe dus een geslaagde reparatie.

De Golf gaat verder goed. Ik heb er klein onderhoud aan gedaan, nieuwe koppelingskabel, nieuwe einddemper, een elektrische antenne gemonteerd en olie ververst; Op één kleine bijzonderheid na, niets te klagen! Hij heeft me afgelopen maand laten staan. Ofja; Na het starten een flinke ratel vanuit de motor. Voor zover ik kon beoordelen één of meerder klepstoters. Nieuwe olie heeft geholpen, maar het getik blijft op de achtergrond met koude motor aanwezig. Ik heb 8 nieuwe stoters besteld die er binnenkort in gaan. Ook een leuke klus...

Afgelopen week wél lekker bezig geweest met het verlagen van de Pasadena.
Ik heb gebruik gemaakt van een vaste verlaging (60/40, dacht ik) van Ta-technix. De oude schokdempers waren ook aan vervanging toe. Zo begon ik. Gelijk nieuwe draagarmen geregeld:




Achter los e.d. Ik hoef jullie niet een hele rapportage te laten zienover hoe je dat wisselt.:




Was wel een leuke klus om te doen. Draagarmen voor vervangen. Altijd even rommelen met bouten die mogelijk al 20+ jaar vastzitten en dat leuke busje in het achterste draagarmrubber.

Uiteindelijk De Golf op de wielen terug:




En naast z'n jonge broer op de uitlijnbank. Met een waterpas op de remschijf het camber zelf al afgesteld; dat stond perfect. Er was wel wat uitspoor, dus goed om te laten uitlijnen:




Nog even genieten van het geschilderde frame en nieuwe draagarmen. Als je zag hoe dat een jaar geleden was, zijn we goed bezig geweest:




Het uiteindelijke resultaat:




Wat kan je verwachten van zo'n voordelige vaste verlagingsset. Ik moet zeggen; dat rijdt nog best wel goed! Vooral bochten kan je nu fatsoenlijk maken, zonder over te hellen. De auto voelt meer voorspelbaar. Het veert nog net genoeg om een beetje comfort te houden en de bodemspeling is groot genoeg om fatsoenlijk over drempels te kunnen rijden. Hij hangt soms wel een klein beetje in de kont, maar daar kan ik voor nu wel mee leven. Blij mee dus!!


Reply With Quote