View Single Post
  #5  
Old 14-06-2019, 19:36
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Remcilinder vervangen heb ik inmiddels ook gedaan maar nog niet ermee gereden. Ik ben naar 25,4mm gegaan omdat ik zelfs met r32 remmen rondom het pedaal al te sponzig vond (Touran, maar is in basis identiek).

De bekende z18 sets icm 350mm schijven lijken me een goede betaalbare upgrade.


De remcilinder van een R32 is dus al groter dan die van een GTI/ED35?
De Z18 en TTS sets zijn al besproken inderdaad, alleen vraag ik mij af of dit met standaard remcilinder kan, of dat die ook vergroot moet worden.

Quote:
Originally Posted by René
Eerst eens proberen met een setje ferodo DS2500/DS3000, frisse schijven, Goodridge remslangen en nieuwe remvloeistof met hoger kookpunt? Ben je voor een paar honderd euro klaar.

Weet niet of hij weet hoe je moet remmen, maar op het circuit moet je kort en hard remmen...en dan weer los, om fading tegen te gaan


Hij remt laat en hard.

Zijn de Ferodo DS2500/DS3000 blokken wel geschikt voor op straat? Ik lees dat ze nogal piepen wanneer koud? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Het punt is, wat je hierboven beschrijft, heb ik wel zo ongeveer met mijn Clio gedaan, alleen die weegt nu 150 kg minder dan standaard. Zijn Golf weegt nog steeds iets van 1300 kg, maar wel een stuk meer vermogen, dus zijn een paar goede blokken etc wel afdoende?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote