View Single Post
  #28  
Old 24-09-2018, 19:10
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Het veiligste is inderdaad om alles eens te laten nalopen door een garage. Maar ik snap als je het zelf wil doen, ik heb ook altijd eerder de neiging alles zelf te doen.

12V op die accuklemmen zetten doe je inderdaad het makkelijkste met een accu. Of startkabels naar een andere auto, dat werkt ook. In dat geval is de aansluitvolgorde als volgt: + pool andere auto, dan plus klem van de gti, dan - klem van de gti en dan - pool van de andere auto.

Even nog iets om in het achterhoofd te houden wat betreft oldtimer keuring. Gezien ons land zo geweldig in mekaar steekt zijn er altijd achterpoortjes. Verkeer, en dus ook de keuring en dergelijke, is naar de gewesten gegaan. Vandaar zijn er nu andere regels in Vlaanderen tegenover Wallonië. MAAR als Vlaming kan jij wel naar Wallonië gaan en daar je auto laten keuren. En in Wallonië is er een uitzondering op de oldtimer keuring. Voor auto's vanaf 30 jaar kan je vrijgesteld worden van de jaarlijkse keuring als je 'het historische karakter respecteert'. Wat dat inhoudt weet niemand, daar moet de keuringmeester over oordelen. Dus als ik je een raad mag geven: Zorg dat alles er zo origineel en netjes mogelijk uit ziet, zo tijdscorrect mogelijk enz, dan maak je namelijk het meeste kans om zulk een vrijstelling te krijgen. Daar bespaar je over de jaren best wat euro's mee!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote