View Single Post
  #13  
Old 22-01-2011, 07:31
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

@spierings: maand of 4-5

@bivwmk3r32: dank voor die tips; ik denk dat brandstofpomp het probleem niet geeft, omdat bij en carb een reservoirtje in de carb zit, dus dan zou het probleem niet altijd op het zelfde moment zijn.

@jorg-maashees: misschien... ik heb wel een andere carb erop gezet en toen bleef het probleem gelijk. Ook als je bij belasting een beetje gas geeft houdt hij in en dan hoort volgens mij de 2e trap niet open te gaan, toch?

@oudelut: hehe, zat er op te wachten ;-); welke massapunten bedoel je? die tussen accu min en carb of bedoel je de puntjes van de verdelerkap en rotor?

@bugs: het probleem was er opeens. Hij staat wel eens vaker lang stil, maar dan hoef ik alleen de accu op te laden of te vervangen en dat loopt hij eigenlijk meteen goed. Starten (met volle accu) gaat goed zodra het reservoir in de carb weer vol benzine zit (verdampt na stilstand) en hij loopt ook netjes koud. Warmloopregelaar doet het netjes en ook het koudestartventiel zie je werken. De choke gaat van bijna dicht gelijdelijk aan open, dus dat ziet er ook netjes uit. Motor draait warm stationair netjes 800 ongeveer en stift ligt dan tegen de hendel aan. Vacuumslangetjes zijn zo goed als nieuw. Voetpakking is al wat ouder, maar hij is niet overdreven gescheurd wat me opviel... Bovendien zou dat andere meer onregelmatige problemen geven denk ik.

Maandag zal ik een nieuwe rotor en verdelerkap plaatsen, kijken of dat iets helpt.
Iemand nog een idee hoeveel speling de verdeler axiaal en radiaal mag hebben??
Reply With Quote