View Single Post
  #1  
Old 22-10-2011, 22:47
vw_speedsterke vw_speedsterke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 20
Default 1776cc motor en aangepaste porsche 914 5bak voor kever, splitbus,spijlbus,...

te koop nog op te bouwen 1776cc motor
wegens grote opruiming en aankoop typ 4 motor, gaat mijn 1776cc project de verkoop in, gaat NIET in onderdelen weg

* Nieuw as41 origineel vw carter (aankoop factuur aanwezig, des tijdes bij franky's vw service gekocht), carter is gecotterd, maar op aanraden van franky's vw service is er meer materiaal blijven zitten en hebben ze de cilinders een beetje afgedraaid. dus meer materiaal rond de draadstangen.
carter is nog niet full flow geboord

* nieuwe set mahle cilinders en pistons (cilinders dus bewerkt), zuigers op het zelfde gewicht gebracht
* originele cilinderkoppen ook al gecotterd
* scat krukas met contragewichten samen met verlicht vliegwiel,sachs koppeling,sachs drukgroep en poelie gebalanceerd
* originele drijfstangen op het zelfde gewicht gebracht
* rechte vertanding nokkenastandwiel
* ontsteking
* webers idf 40 (made in italy) met spruitstukken en gascommando
* 2 soorten tuimelaars

wat heb je nog nodig?
nokkenas, dichtingsset, kleppen en klepveren,uitlaat en koeling















Aangepaste porsche 914 5bak
ik heb hier nog een porsche 914 versnellingsbak liggen die ik gekocht had voor een project dat stop gezet is geweest.
heb deze in 2004 omgebouwd en is sinds toen niet meer gebruikt.

wegens grote opruiming gaat deze terug de verkoop in

bak is dus omgebouwd met een ander neusstuk, er is een schakelstang vervangen geweest en alle dichtingen natuurlijk,
bak komt nog me de originele 914 druklager en cardanas aansluitassen (kom niet op het juiste woord) deze zijn nog niet gemonteerd om de nieuwe oliekeerringen in de bak niet te doen uitzetten, omdat ik toen nog niet 100% zeker was wat ik met de cardanassen ging doen, Bak is ook het zilver gespoten met hitte bestendige lak (+800°c)

ook is het ontluchtingsnippel naar de ander kant verplaatst(wat sommige wel eens durven te vergeten) want anders heb je olielekkage omdat het dif. is omgedraaid

bak is toen ook nagekeken geweest door iemand op slijtage en dat zag er allemaal nog naar behoren uit vertelde die toen (dus heb toen verders aan de binnenkant niks veranderd) bak is na ombouw niet meer getest geweest!

volgens mij kwam de bak van een 1.7

nieuwe versnellingsbak traverse voor onder het neusstuk te monteren is er ook bij.

alle facturen van de onderdelen heb ik ook nog

richtprijs 1250€ of goed bod