View Single Post
  #1  
Old 16-07-2013, 15:32
Gilf Gilf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 11
Default Trabant 601S Combi

Hallo

Het is geen "echte" VW maar is wel korte tijd onderdeel geweest van VW tot deze het laten failliet gaan hebben. (Polo86 is op de zelfde lijn gebouwd en deelt veel hiervan)

Moest voor het werk naar Hongarije en ben daar op slag verliefd geworden. Een maal terug in belgie het niet uit mijn hoofd kunnen zetten en in een zoektocht naar een tshirt op Ebay uitgekomen op het volgende:




Het eerste plan was in de zomer van 2013 een roadtripje te doen en met een paar kameraden 2 a 3 trabantjes naar belgie te brengen Dit kan misschien nog gebeuren in de toekomst.

1 maal aangekomen was hij eigelijk in vele beter staat dan verwacht, kokers in order, dorpels hard. wat krassen, deur in andere kleur maar veel beter als verwacht.


Dan naft en 2 takt olie gaan halen samen met een nieuwe batterij. Minuutje demareren en spel was vertrokken. Tot de vaststelling gekomen dat er geen rem was, ik vermoed remcilinder kapot.

Toch even klein testritje gedaan op openvlakte en geremt met de handrem. Toch even wennen zo vittessen aan het stuur Posted Image

Specs:

Trabant 601S '73
Universal (Kombi)
12v
19 kw

Plannen:

*Plaatwerk in deze staat laten, meer Ratlook
*Ijzerwerk behandelen tegen roest
*Gaatje oplassen
*Verlagen (Nieuwe bladveer en achter andere veer) (DONE)
*Verbreed staal (Momenteel op Mangels)
*Sportuitlaat en luchtfilter

Toekomst

*3 poorts motor zoeken en inbouwen. of 36 pk motor.
*Mijn Limo afmaken als Retro Racertje

een paar foto's














Reply With Quote