View Single Post
  #1  
Old 11-01-2007, 20:16
JesseVW JesseVW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 45
Send a message via MSN to JesseVW
Default Jesse - Kever 1964

Op aanraden van Lieuwe en Erik allebei Golf 1 eigenaren die ik ken via het scooterforum me hier ook aangemeld.

Hoe het begon:

Toen ik 16 was wist ik het al, kevers (en andere luchtgekoelde VW's) zijn tof! Toen ik 18 werd ben ik gelijk de dag erna wezen lessen. Na de 1e keer gezakt te zijn lukte het de 2de keer wel om dat roze papiertje binnen te halen. Omdat kennissen van me ouders een kever cabrio hadden ben ik daarmee afgelopen jaar naar Budel geweest om het kevergevoel op te snuiven. Ik vond het echt een toffe meeting. Verder veel op internet gelezen over kevers en veel geleerd over wat voor types er zijn de verschillen ertussen etc wist ik het. Het moest een pre 67'er worden. Bij Volksrepairs heb ik deze kever gevonden een java-groene 64'er. De auto is door Volksrepairs omgebouwd naar 12 volt en voorzien van Flat 4 BRM's.

Foto's:




Van binnen heb ik de kever voorzien van zelfgesneden kokosmatten.




Ik ben nu bezig om een audio installatie te maken. Allereerst heb ik een radio ingebouwd in het dashboard kastje. Op deze foto zie je ook nog een iron cross logo in het midden van het dashboard.





De plannen zijn:

Verder gaan met het monteren van speakers en antenne.
De auto zal ook nog verlaagd worden doormiddel van spindels voor.
Nieuwe stoelbekleding en evt zijpanelen.
Veel meetings bezoeken in 2007, beginnend met de ACN van 2 januari en het kever winterfestijn.

Verder veel ideeen maar ik moet nog kijken welke richting ik wil opgaan met de kever. Resto cal of juist cal look of meer combinatie van beide. Ik weet het nog niet.
Reply With Quote