View Single Post
  #1  
Old 05-08-2013, 13:54
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default Seat Ibiza Cupra 6k > 2.0TFSI Leon 310 6-bak

Zoals bij de meeste al wel bekend is, heb ik mijn blauwe Golf mk2 verkocht en gaat mijn Seat Leon Supercopa nog wel even duren.

Omdat ik nog geen circuit ervaring heb en de Supercopa te hoog gegrepen is om het mee te gaan leren, wil aankomend jaar gaan rijden met een Ibiza Cupra.

Ik heb deze auto nu een week of 6 en heb hier heel veel plezier van. Ik heb besloten om deze auto zo klaar te maken dat ik er nog normaal de weg mee op kan (geen rolkooi), maar er wel circuitervaring mee op kan doen. Ik hoop dat ik er volgend jaar de Time Attack mee kan gaan rijden in de klasse waar een kooi nog niet nodig is.

De Ibiza van de eerste eigenaar en onderhouden is geweest door maar 1 Seat Dealer tot 2 weken voor dat ik hem kocht en staat allemaal netjes afgestempeld in het serviceboekje.

De Seat:
















Omdat ik mijn blauwe mk2 verkocht heb met inruil van een Zwarte mk2 Syncro met een 2.0 TFSI motor van een klant waar ik al heel veel werk aan gedaan omdat deze eigenaar al klant was bij mij.
Zo hebben we oa de elektronica enz zelf klaargemaakt en weet ik goed hoe deze motor is.
Dit is een erg mooie motor, want is origineel afkomstig uit een Seat Leon Cupra 310 en heeft dan ook origineel al 310pk.
Deze motor is al voorzien van diversen aanpassingen wat goed moet zijn voor 360pk, maar dat is veel te veel voor op alleen de voorwielen en zal ik opnieuw af laten stellen naar wat minder zodat er nog goed mee te rijden is.
Deze motor heeft nog maar 8000km gelopen en hoeft gelukkig niet uit elkaar

De motor is inmiddels uit de mk2 Syncro gehaald hangt nu weer netjes in de motorbok zodat ik hem naar mijn zin kan maken:



















Deze TFSI heeft al gelopen en is ook een filmpje van :

Linkje naar Youtube


Even zoals deze motor er uit hoort te zijn en zo als ik hem straks ook weer wil hebben met de originele afdekkap etc:


Reply With Quote