View Single Post
  #2  
Old 19-03-2010, 10:24
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default

Stralen van de caros is een behoorlijke klus,

Tevens is zandstralen geen optie, stralen met zand is gevaarlijk daar krijg je stoflongen van. Tegenwoordig word grit gebruikt (aluminiumoxide).

Ik heb het laten doen bij een carosseriebedrijf. De problemen die er bij komen kijken zijn:

- Plaatwerk kun je niet goed stralen, word warm en is dan niet meer strak
- Grit gaat OVERAL in zitten, dus in lagers, gaatjes, kabels en leidingen. je moet dus ALLES verwijderen (remleidingen, electronica, alles).
- Grit blijft in de dorpels zitten: Ik ben 2 dagen in de weer geweest om restanten uit de dorpels te krijgen, uit de kokerbalken, uit de cabine, onder randjes, enz enz. Maar bij het primer spuiten kwam ik toch nog een plekje tegen waar een beetje stof zat: GRIT IN JE PRIMER NEEEEEEEEEE


Al met al was het het wel waard, kosten 700 euro, ze doen het in een schuur waar je tot je enkels in het grit staat, dit word hergebruikt. Je wilt niet weten wat voor zooi het word als je dit zelf doen, niet te bdenken hoeveel balen grit je nodig hebt. De straler had een 80pk compressor met een tank waarin je zou kunnen wonen, en hij moest soms nog wachten ook op druk.

Voor (bah):





Na:





Reply With Quote