View Single Post
  #2  
Old 08-01-2012, 21:07
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

De Golf heeft ooit waarschijnlijk een lekkende accu gehad, de accubak was iets aangetast totdat ik de accu eens eruit haalde :




Ook de chassisbalk aan de linkerkant had weggevreten gaten :




Onbegrijpelijk dat ie hiermee in Augustus 2011 nog APK goedgekeurd was. Let ook op het stuk kentekenplaat waar de accu op stond. Dit alles was ons niet bekend.

Dus hebben we de Golf in December naar een lasser gebracht om de plekken op te knappen. In totaal is er zo´n 15uur laswerk in gaan zitten. accubak, chassisbalk en de punt van het linkervoorscherm zijn ontdaan van de rotte plakken en hebben nieuwe stukken ingelast gekregen.

De opgeknapte accubak :



De opgeknapte chassisbalk :



Het linkervoorscherm (stukje wat eruit kwam is er even voor gehouden:






Na de winter krijgt alles nog een extra behandeling en krijgt de punt van het scherm ook zijn originele kleur weer.

Voor de winter heb ik een extra setje originele velgen op de kop getikt. Met velgringen van een GL. Resultaat na schoonmalen, schuren en spuiten :




En tenslotte onder de auto gezet met een setje Vredestein Snowtracks :




Tevens een originele grile zonder booskijker erin gezet.
Lekkere OEM look maar toch, die booskijker heeft ie zowat 20 jaar gehad dus zijn nieuwe snuit is toch even wennen.




En het interieur heeft een GTi stuur gekregen ipv de CL hoepel :




Verder nog GTi kofferbakbekleding erin gezet, zwarte C-stijlen gemonteerd (de rest van het kunststof was al zwart), het tussenlatje zwart gemaakt, gestoffeerde hoedenplank dragers had ik eerder al gedaan omdat ze gebroken waren. In 2010 heeft de Golf stuurbekrachtiging gekregen.

Al met al lekker compleet aan het worden maar de doos met goodies is nog niet leeg. Zo ligt er nog een tellerbak met toerenteller, Hella zijknippers, nieuwe electrische antenne, andere radio en speakers te wachten tot het lente wordt.

Tot die tijd kan ik me bezig houden met de velgen voor de zomer : een set originele 15" Estoril velgen van de Fire & Ice uitvoering!
Reply With Quote