Thread: weer M tdi.
View Single Post
  #32  
Old 06-11-2015, 09:51
pinzi pinzi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2015
Posts: 19
Default

Dus even weer een update sinds het ombouwen van de 2.5tdi...
Alles werkt zoals het zou moeten, behalve dat ik weer met een olie lek zit, nu dit had ik
dus ook al met de 6cyl en omdat ik daar de moeite niet meer aan gedaan heb ivm het toch omwisselen van de 5 cyl dacht ik dat ik daar ook van af was...mis dus?
wat is het probleem...olie in de inlaatbuis en intercooler...veel olie vind ik, op 2000km
bijna 1 a 1.5l olie...da's toch niet normaal toch... dus wat gebruikt er olie in het inlaat
traject...jep de turbo, dus turbo, inlaat,uitlaat en intercooler terug gedemonteerd, vettig aan zowel in als uitlaatkant maar dus veel olie in de intercooler...???
dus met turbo naar Turbocenter Belgium in Herk de stad en daar werd mijn vermoeden dus bevestigd...helemaal NIKS mis met de turbo???
dus zegt de brave meneer dat het probleem ergens anders moet zitten...waar???
Wat kan nu de oorzaak zijn en even duidelijk maken wat er allemaal veranderd is.

- EGR klep is niet meer aanwezig en afgedicht met een plaatje op de uitlaatcollector en op de inlaatcollector.
- slakkenhuis inlaatkant turbo is 1 stand verdraaid ivm aansluiting intercooler
( volgens turbocenter maakt dat geen verschil )
- uitlaat is zelf gemaakt, buis heeft een iets te kleine diameter wat het opspoelen van
de turbo benadeeld....meer zou dit te maken hebben met het olieprobleem?
- motor is gekanteld naar de linkse kant en dus heeft de terugloop van de turbo een
iets anders traject ( gaat bij deze blok rechtstreeks het blok terug in?)
- er zit een w/a intercooler op en het hele inlaattraject is voldoende in buisdiameter
en ongeveer 80 cm lang vanaf turbo tot collector.
- carterontluchting is open en zit momenteel niet in de inlaatbuis.


Zo nu moet ik wel even meegeven dat ik persoonlijk de motor uit de donorwagen heb gehaald en dat ook hier redelijk wat olie in de inlaatbuizen en intercooler zat??

Wie heeft dit ook al meegemaakt en waar zou het probleem kunnen zitten???
Reply With Quote