Thread: Circuit golf.
View Single Post
  #1  
Old 04-12-2011, 23:11
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default Circuit golf.

Hallo,

Mijn golf is onder vele al wel een bekende, er was al een topic over de golf, maar heb een nieuwe gemaakt aangezien het oude topic voorzien is van veel verschillende verhalen.

Ik heb mijn golf hoofdzakelijk gemaakt voor slalom wedstrijden, maar rijd zo nu en dan ook eens een rondje op zandvoort en assen.
Het leukste is het racen, de adrenaline die daarbij vrij komt is fenomenaal, maar ook het door ontwikkelen/ het bouwen van diverse constructie's en de ervaring die je opdoet tijdens het "circuit rijden" is erg leerzaam.




Stukje geschiedenis,

Het bouwen van de auto is in juni 2008 begonnen, toen reed ik nog in een beginners klasse waarbij aanpassingen bijna niet toegestaan waren.
Het rijden in deze klasse verging me zeer goed en ik wilde al snel meer, het daarop volgende seizoen ben ik gestart in de hogere klasse, in de winterstop van 2009 is er dan ook een hoop verbouwd en gesleuteld, de seizoenen 2008 en 2009 reed ik met een originele kr motor (1.8 16v benzine), maar na deze seizoenen en 240.000 straat kilometers was de motor toch wel af en wilde ik meer.

In de winterstop van 2009 is er weer een grote stap gemaakt, de 1.8 benzine zou ingeruild worden voor een 1.6 turbo diesel motor.
Reden hiervoor was de interesse in het bouwen van een diesel race motor, voor de 1.6 werd gekozen omdat de enigste restrictie in die klasse was, dat er een motor in het voertuig moest zitten die origineel ooit geleverd was in het voertuig.

De motor werd volledig in eigen beheer gebouwd, wel met extra informatie van derde.
Ook de versnellingsbak onderging weer een aanpassing, tandwielen en eind overbrenging werden gewisseld aan gezien het vermogen en de toeren gebieden aanzienlijk veranderde tenopzichte van de oude situatie.

Het seizoen 2010 bracht na 2 wedstrijden met zich mee dat het onderblok van de nieuwe race motor gescheurd was, het 3mm in diameter uitboren van de cilinders en de krachten die er ontstonden werden het gietijzer te veel, er zat een scheur van ruim 5 cm in cilinderwand 4.

Na dit heeft de golf zeker een jaar stil gestaan, ook i.v.m het aankopen van mijn eigen woning en de verbouwing die dat met zich mee bracht.

Nu eind 2011 zijn er weer plannen gemaakt en zal de golf weer onderhanden genomen worden, om seizoen 2012 weer volgas mee te rijden.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote