View Single Post
  #1  
Old 01-03-2017, 16:50
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default Touran R32 4motion project

Hallo allemaal,

Na toch (weer) enorm veel spijt te hebben gehad dat ik mijn G60 project heb verkocht ben ik toch weer op zoek gegaan. Helaas zijn er nog zo weinig G60's over en slaan de prijzen intussen helemaal nergens meer op dat ik maar op zoek ben gegaan naar iets anders.

Inmiddels rijd ik als daily een fijne Golf 5 GTI DSG en ben ik van plan er een andere gezinsauto bij te bouwen. Omdat wij erg veel plezier hebben met onze Touran TDI maar er eigenlijk niet meer de kilometers voor maken heb ik besloten een snelle Touran op benzine te bouwen.

Wat een misser van VW dat ze geen antwoord op de Zafira OPC op de markt hebben gebracht voor de vaders die net wat meer willen . Het snelste benzinemodel voor de Touran 1T1 (eerste generatie) is een 150pk 2.0 FSI. Waardeloos dus.

Zojuist heb ik een doorsnee Touran 1.6 FSI gekocht (7 persoons) voor het project;




Wat er qua motor in moet komen ben ik nog niet helemaal over uit. 95% zeker word dit een R32 met dsg. Er komt in ieder geval 4 motion onder, daar ga ik dan ook mee beginnen. Ik ga eerst zoeken naar een complete achteras met haldex en een brandstoftank. Tips zijn welkom.

Het is geen project wat binnen een paar weken klaar moet zijn, ik ga er de tijd voor nemen. Verwacht dus ook geen wekelijkse updates. De bedoeling is nu dat hij als hij af is er uit komt te zien als hoe een Touran R32 er af fabriek uit zou zien, enkel wat dichter bij de grond. Ik ben een liefhebber van de OEM look.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote