Thread: Klauw muurvast
View Single Post
  #14  
Old 22-10-2020, 07:55
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by Trollepoten
Net de geleiderpinnen etc nog eens ingevet. Klauw ontlucht, zonder de wagen te starten. Remt gewoon goed. Doen de auto draaien en zit direct vast na 1x maal remmen


Ik ben persoonlijk geen voorstander van geieidepennen invetten. De verbinding is gemaakt als een koud glijlager, vet trekt op den duur alleen maar vuil aan en gaat er juist voor zorgen dat het vast komt te zitten. Daarnaast kan het bij de remmen lekker warm worden en als je iets niet wilt is dat vet gaat lopen en op je remmen terecht komt. Maar goed, er zijn volksstammen die wel invetten, dus ieder zijn mening.

Heb je nu al eens de remleiding los gedraaid als de klauw vast zit?

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Maar voor je remt is alles in orde? Pas als je remt gaat het mis?

Lijkt me eigenlijk sterk dat de ABS dit veroorzaakt. Regels omtrent remmen zijn erg strikt, normaal zou geen enkele fout in het ABS systeem de werking van de remmen mogen verhinderen. Is namelijk erg gevaarlijk als je tijdens het rijden voorhebt wat nu gebeurt... Maar goed, ik kan ook fout zijn


Tenzij het ventiel wat de remdruk moduleert, niet opent door de foute codering of andere inrichting tov de originele ABS unit. Op dat moment blijft de remdruk staan.
__________________
Reply With Quote