Thread: SciroccomTDI
View Single Post
  #56  
Old 22-09-2017, 14:25
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Zo. Het volgende verhaal is niet geschikt voor kinderen, (zwangere) vrouwen en andere mensen met een zwakker psyche.. ( )

Heel lang plezier heb ik van de super-mTDI niet gehad: het oud motortje hield het 12mm-geweld niet lang uit, met een lekke koppakking als gevolg. En niet een beetje lek, dat je nog rustig kunt rijden.. nee.. starten - 5 minuten lopen - kvs-slangen ongeveer dubbel zo dik.

Mijn trouwe 1Z, die mij zo veel plezier heeft gegeven, gaf de geest.

Ik had 4 keuzes.

- koppakking vervangen
- motor vervangen voor een andere 028 motor ... 1Z/AHU/AFN
- motor vervangen voor een 038 motor (AHF/ASV/AGR/ALH) volgens de "snelle" manier: speciale distributiesteun.
- motor vervangen voor een 038 motor volgens de goede manier.

Omdat ik al een tijdje rondliep met het idee om te gaan leren tjoenen, wilde ik een stap maken naar EDC15VM+... en dan is een 038 motor toch een beetje pré..

De snelle methode stond mij niet aan:

- snijden in de distributieriemkap
- weglaten van een looprolletje
- spanrol vervangen voor een andere

Dus toen pakte ik een dubbelloopse shotgut, en schoot mijzelf in de voet...

Ik dacht namelijk slim te zijn, en de reeds bestaande bakgebondene steunen te kunnen gebruiken...

Dus toen ging de zaag in de balk aan de rechter zijde van de auto.. en toen leerde ik op een harde manier, dat het niet gaat. Je moet namelijk de veerpoot en het wiel weghalen. Dan past de motor, maar op 3 wielen komt hij niet door APK..

Toen kwam het besef dat ik de steunerij van een A4-chassis moet hebben... en een 02J bak, die dat mede mogelijk maakt.

Dus ... doen.




Ghetto-style. Vanaf mijn 20e alleen maar aan het studeren.. in plaats van huis en garage etc te bouwen..




dat is 1...




Dat is 2...




En dat is 3... een betere foto volgt.

Toen het allemaal hing, kwam ik tot de conclusie, dat de mechanische koppelingsbediening niet meer past. GVD!! Okay, oplossen dan maar...











Omdat de motor een cm of 5 opgeschoven is, moest ik de aandrijfassen aanpassen. Het houdt niet op, niet van zelf...


__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote