View Single Post
  #206  
Old 30-03-2018, 19:42
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

heb de sample rate aangepast. kon het wel veranderen naar 3,3 ipv. 1,1 de turbo knop kon ik niet vinden, dus denk niet dat er dat op zit.

heb alle groepen nu ook even apart gelogd

het wordt idd zo nog wel net wat duidelijker:

Luchtmassameter:




N75:




Turbodruk:




en als laatste heb ik de inlaattemp. ook gemeten, maar ook daar zie ik weinig geks aan (misschien mis ik iets?)




ik denk ik elk geval dat ik de MAP sensor en de IAT sensor ook uit kan sluiten.

je ziet dat de turbodruk en de N75 bij 3000 toeren allebei een soort van dip krijgen en een heel stuk terug zakken, geen idee waarom maar dat is duidelijk voelbaar en is ook het punt dat de turbodruk piekt en terug zakt naar die 0,9/1 bar

en als ik zo kijk zou ik ook meer turbolag hebben dan dat ik in theorie zou moeten hebben, ik weet dat er tussen de praktijk en theorie verschil zit maar het verschil is toch best groot.

wat ik me nog bedacht, zou het kunnen zijn dat mijn brandstofpomp op het eind van z'n leven begint te raken? want als die niet genoeg levert en de injectoren niet genoeg inspuiten, gaat de ECU natuurlijk ook zeggen van zoveel druk gaat niet want dan staat het mengsel niet meer in verhouding... of is dat een gekke gedachte?

ik krijg in elk geval de Brandstofdruk niet uitgelezen, heb alle kanalen die bij gerritspeek op een rijtje staan nagelopen en nergens krijg ik brandstofdruk te zien. ik zal morgen gewoon even handmatig elk kanaal stap voor stap doorlopen misschien zit het net op een andere locatie dan aangegeven.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote