View Single Post
  #401  
Old 01-04-2020, 10:57
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Ziet er allemaal goed uit!

Ik wil alleen je aanraden alleen Bosch W6DP0 bougies te gebruiken. De anderen kunnen leiden tot motorschade. Ook de W5DP0 die soms aangegeven worden voor een standaard motor zou ik niet gebruiken. Een G60 motor is erg kieskeurig wat betreft de bougies. En zeker geen NGK of Champion gebruiken...


Lees ik inderdaad erg veel verschillende meningen en ervaringen over.. Ene zweert bij Bosch, de andere rijdt al jaren met NGK's zonder problemen.

Wat is naar jouw mening de exacte reden dat NGK's niet voldoen? (Champion snap ik, das meuk). Relatief gezien vervullen ze hetzelfde doel, en bij een gelijke warmtegraad zal hier toch niet zo intens veel verschil in mogen zitten? Warmtegraad is namelijk een gestandaardiseerde ISO-waarde.

Niet dat ik je advies in de wind wil slaan hoor! Ik ben er gewoon erg benieuwd naar omdat ik objectief gezien geen functieverschil tussen een exact identiek gespecificeerde bougie kan bedenken.

Enige verschil is dat de Bosch een Platinum is, en de NGK een iridium (slijtvaster dus zou langer een mooie vonk moeten geven).

Vorige eigenaar had er ook NGK in zitten zag ik. Die waren aan de kleur te zien ook al aardig wat Km's oud, maar was nog geen gat in de zuigers tegengekomen
Reply With Quote