View Single Post
  #9  
Old 09-11-2012, 11:53
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
800pk wil hebben en de meest extreme mk2 moet gaan worden.
Dan zal je er toch nog wat meer als 800 pk in moet om doen , er zijn inmiddels in duitsland meer die 900 pk hebben dan 800 hoor hier is er een van zo zijn er nog wel een stuk of tien. Dan zou ik voor een V10 gaan uit de rs6
http://www.youtube.com/watch?v=JFCTd6eOMwU



Sorry dat ik het zo zeg, maar ik denk dat jij het niet helemaal snapt. Meest extreem wil niet zeggen, extreem veel vermogen of extreem dikke motor etc.
Met extreem bedoel ik extreem goed, balans, snel, wegligging en moet heel blijven
Een WRC is ook extreem en dus perfect, snel, in balans en heeft maar 300pk, maar kost wel vanaf 8ton en niet voor niets.
Het gaat om een perfecte mk2 die erg extreem is in techniek. Daarbij heb ik de opdracht dat alle techniek belangrijk is en dat het uiterlijk hier op aangepast zal worden en dus op de 2e plaats staat

Een 2.5L 5-cilinder pakken en er een grote turbo achter hangen kan iedereen en heet tuning. Dit is een ander verhaal omdat echt alles van het chassis, motor en bak opnieuw gebouwd word en alles zo is gebouwd dat dit alles in balans is, betere wegligging, perfecte overbrenging en een motor met een betere response en een mooi vermogens/koppel kromme enz. Veel pk is leuk voor in de kroeg of drag-racen en een overdreven dikke motor is leuk voor de show, maar deze auto moet gaan presteren op het circuit en is de gevraagde 800pk eigenlijk al overkill
Het gaat dus om het verschil tussen professionele motorsport en tuning. En geloof maar gerust dat daar heeeeel veel verschil tussen zit. Niet alleen kwa bouwen, maar ook kwa kosten.
Reply With Quote