View Single Post
  #9  
Old 22-04-2014, 11:56
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

ik ben het idd eens, als het gaat om het niet downloaden, zeker nu met het verbod. Ik vraag mij ook af hoe streng dat aangepakt wordt.

Wat ik meer bedoelde: streamen en downloaden van streams zo als Spotify of Netflix is leuk, totdat je kwaliteit wil. Althans ik hoor het verschil maar te overduidelijk tussen 320kbps MP3 en 800+ kbps flac. het liefste gewoon 1400+ kbps flac. Het verschil in geluid is hoorbaar op een goede audioinstallatie, en ook in oordoppen. En zo ver ik weet (correct me please if I'm wrong) heb je de hoge kwalitiet niet met Spotify.

Dus in feite denk ik dat het per kieskeurigheid van de persoon verschilt

Ook is het zo bijvoorbeeld dat je via bluetooth A2DP profiel audio kan uitzenden naar je radio. Maar A2DP beperkt de bitrate tot ongeveer 500 kbps. dus vanaf flac wordt het dan gedownsampled, maar tot maximale van A2DP, als het goed is. Ik heb nog niet geprobeerd of het verschil hoorbaar zou zijn, als je iets via A2DP afspeelt, of als audio-cd brandt en afspeelt... theoretisch wel, maar zou wel per oor verschillen.

Samengevat: hogere kwalitiet van de muziek heeft voor mij persoonlijk de prioriteit, waardoor ik dus voor moeilijkere wegen kies. Wanneer de eisen niet zo hoog zijn, lijkt streamen mij ook een prima oplossing
Reply With Quote