View Single Post
  #328  
Old 27-09-2020, 10:54
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Nou, de afgelopen weken heb ik veel onderzoek gedaan, dingen nagevraagd, en ben ik bij een motorbouwer langs geweest.

Het plan is als volgt, het onderblok/kop ga ik laten doen door een professional. Het lijkt me super leuk en interessant om zelf te doen maar er komt toch echt wel veel bij kijken. En dan probeer ik het liever eerst een keer met iets wat minder kost. (Bijv. Een motor voor mn polo o.i.d.)

Buiten het draaiend gedeelte ga ik wel alles zelf doen. Het plan is om ergens tussen de 450/550pk uit te komen. Gewoon met een standaard 1.8 krukas, dus geen stroker.

Waarschijnlijk komt er een Holset HX35/HX40 op met een Ecu master aansturing. De drijfstangen, zuigers enz. Moet ik nog beslissen welke dit zullen gaan worden. Ik hoop er dit najaar nog aan te kunnen beginnen en ergens volgend jaar zomer weer te kunnen rijden.

Ik ga de motor die er nu in ligt gebruiken, dus geen andere en behoud gewoon de small port cilinderkop voor meer koppel. Dit om de originaliteit van de auto te behouden. De bedoeling is ook om de opzet van de turbo origineel te houden (bottom mount) omdat ik eigenlijk wil dat je wanneer de motorkap open is nagenoeg niks kunt zien op misschien wat subtiele dingen na.

Ik heb op de sloop al wel een setje nokkenassen van een turboloze 1.8 20v kunnen scoren. Deze hebben meer lift dan de nokkenassen van een 20vt waardoor je een kleine 20-30pk meer eruit kunt halen met iets wat mij in dit geval slechts €25,- kostte.








__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote