View Single Post
  #437  
Old 15-12-2019, 12:39
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Gister ochtend vertrokken naar Racepark Meppen. Na een kort ritje aangekomen, en de auto van de kar gehaald. Ik was natuurlijk weer op tijd, dus moest even wachten, normaal geen probleem, maar nu was het toch wel wat koud en nattig.




Eerste sessie ook nog een bui gehad, waardoor de baan weer nat was geworden. Tweede sessie ook nog nat, pas bij de derde sessie begon de baan wat op te drogen. De vierde en laatste sessie begon om 16 uur, en het begon al wat donker te worden. Iemand van de organisatie liep langs de auto's met een bord 'lights on'. Ik kon alleen mijn handen in de lucht houden.

Lekker gereden, een beste tijd neer gezet van 1.22 min, waar ik best tevreden mee ben gezien de omstandigheden.



De baan op zich was eigenlijk precies zoals verwacht, kort en bochtig. Maar er zitten een paar hele leuke bochtencombinaties in. Ook hoogteverschillen, en op het ovalgedeelte komt de muur ook behoorlijk op je af. Maar echt leuk baantje, in de XL sessie heb ik 18 rondjes gedaan, waar je op Assen of Zandvoort 9 of 10 doet.




Paar aandachtpuntjes, bij het aanremmen op het nat in de ABS, en waar het wat hobbelig was, is de bak 2 keer uit de versnelling gesprongen. Ik denk dat dit komt doordat de motorsteunen nog gewoon standaard zijn, misschien iets voor aankomend jaar.

En ik ben in de laatste sessie zonder benzine komen te staan, en moest dus afgesleept worden. Dit was gelukkig wel in de laatste ronde, maar de benzine niveau meting zal ook nagekeken moeten worden.

Dan als laatste had ik wat moeite om de aanhanger achteruit de oprit op te draaien, doordat het al donker was en hard regende. Ik heb dan aan de ene kant de Audi van mijn vrouw staan, en aan de andere kant het begin van de schutting. Deze heb ik dus geraakt met de verlichting van de aanhanger, en dit moet dus gerepareerd worden.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote