View Single Post
  #21  
Old 16-05-2020, 22:55
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Eindelijk weer wat voor mezelf kunnen doen. de ME7.5 conversie is een feit!!



In retrospect was het niet eens heel moeilijk en/of heel veel werk. Ik heb op een vrije zaterdagavond de stoute schoenen aangetroken nadat ik die middag de laatste benodigdheden had kunnen bemachtigen, en ben met mijn maat vwcorradoz aan het klussen gegaan. Ik ben begonnen bij de ECU en vanaf daar de oude kabelboom verwijderd. Easy klusje. Vanaf daar in dezelfde volgorde weer terug gaan werken, ECU(van een AUQ) erin, kabelbomen leggen zoals de oude erin lag. Stekkers voor stuurpomp en baksensor moesten de plug van de AGU boom krijgen. Klopsensoren en LMM heb je cht van de AUQ nodig. In de waterkast moest ook eea omgepind worden. Hiervoor gewoon de keuren van de AGU boom aanhouden.

Ik had 1 masspunt over het hoofd gezien, anders had hij diezelfde avond nog gestart. Uiteindelijk lukte dat pas de dinsdag erop met dank aan GooiGolf en zijn aanwijzingen omtrent ompinnen van de waterkast stekkers.



Het meest irritante klusje bleek het gaspedaal installeren, en dan vooral de bracket.



Ik heb ervoor gekozen om de oude bracket op de puntlassen uit te boren en te verwijderen, ipv de hele pedalenbox eruit te halen.

anyway, meerdere foto's volgen nog, en het verhaal zal wat worden uitgebreid. MAar voor nu loopt mijn AGU als een zonnetje op een ME7 ECU
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote