View Single Post
  #31  
Old 09-03-2016, 20:34
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by marcogolf1
Mooi project!! Vraagje he. Volgens mij als je het nokkenaslagerhuis
monteert met die groene kit moet er ook kit bij de vaste lagerkappen aan weerszijde van de boutjes. En ook aan de kant van de distributie waar de olie toevoer naar de nokkenaslagers zit. Ik kan het fout hebben hoor. Maar ik doe daar ook kit en volgens mij staat het ook in de fabrieksvoorschriften


Ik werk met het programma Elsawin, en echt alles monteer ik zoals het hoort en ook met alleen de originele pakkingen (ook de vloeibare) enz, maar begon toch even te twijfelen, want een fout maken kan altijd hoe goed iemand zijn best ook doet.

Ik heb dit even terug opgezocht en heb dit goed gedaan gelukkig. Daar zit geen pakking omdat het een te groot risico is dat er pakking in de belangrijke oliekanaaltjes terecht komt. Al zou hij gaan lekken, kan dit alleen in een ruimte waar rondom ook de olie zit en kan nooit naar buiten toe. Ik heb ook al motoren (R32) uit elkaar gehaald waar iemand te veel vloeibare pakking heeft gebruikt en hier door een oliekanaal naar een kettingspanner heeft afgesloten

Ook de universele merken zal ik nooit gebruiken omdat ik het zo goed mogelijk wil klaar maken en dat kan alleen met de juiste middelen en niet zo maar even met een busje bij de brezan vandaan

Even voor de duidelijkheid:





Reply With Quote