View Single Post
  #285  
Old 07-01-2014, 18:21
pieterveenstra's Avatar
pieterveenstra pieterveenstra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 433
Default

Ik ben ook sinds kort trotse bezitter van hét rijbewijs en een motorfiets

Eind september begonnen met lessen en eind oktober had ik m'n rijbewijs al. Ging erg vlot! Had van te voren het theorie-examen al gedaan en ook in één keer gehaald met 1 fout.

Eind november kwam ik na elke dag kijken op speurders en marktplaats een mooie fiets tegen. Ik wilde eigenlijk wel een Ducati, maar kwam er al snel achter dat een dergelijke Italiaanse fiets nog niet haalbaar was. Het is uiteindelijk dit geworden:




Een ZXR 750 H1 uit 1989 in uiterlijk uitmuntende staat. Onderhuids moest er nog wel het een en ander gedaan worden, door achterstallig onderhoud. Zo heb ik de dynamosnaar (ja, ja.. deze motor heeft er een ) vervangen omdat deze gaar was en moest er een KVS buis op de cilinderbank vervangen worden omdat deze rot was. Voor de rest het normale onderhoud uitgevoerd, olie ververst, filter vervangen, KVS ververst, remvloeistof gecheckt en spanning van de ketting nagekeken.

Is heel anders sleutelen dan een kever, maar het went! Motortje rijdt voor de rest heerlijk en bulkt van vermogen (121pk). Je zou denken dat het uitlokt tot gas geven, maar integendeel. Ik hou me wel rustig met zoiets tussen m'n benen, wetende dat hij me toch wel de baas is.
__________________
1960's Beetle Resto
Reply With Quote