Thread: tim_j
View Single Post
  #71  
Old 16-09-2017, 13:53
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Zo, weer een update!
begin dit jaar heeft de golf de 250.000 km aangetikt, toch mooi 110.000 km ermee gereden in 7 jaar. In deze tijd werdt het olieverbruik wel steeds erger. tot een punt dat ik elke week, na 380km een half litertje olie bij mocht vullen, dus het tanken en olie bij vullen werdt een standaard weekend ritueel. Al langer liep ik met het idee om een motor swap/upgrade te gaan doen twijfelend tussen een zelfde 1.8RP, want doen ze het goed en betrouwbaar. of een 2.0 uit een golf 3, of een 1.8T. Die laatste was toch te duur, dus gekeken naar een 2.0 8v, deze vond ik, en na een rit van Naar Baarlo een compleet plug&play 2.08v 2E motor gekocht, compleet met kenteken. Super.


Ophalen.

In tussentijd het standaard vervangspul besteld en gemonteerd, waterpomp+ Distributie, diverse pakkingen, bougies/kabels etc.


op de pallet.

De auto dient als Daily woon/werk auto, dus het moet wel goed gebeuren.
intussen veel informatie opgezocht voor de swap, maar helaas werd op vrijdagmiddag, bijna thuis, voor me beslist dat de swap niet doorgaat














Ben nog nooit zo 'beroerd' het weekend in gegaan met de auto. net natuurlijk geinvesteerd in een nieuwe motor met onderdelen, dan dit.
Helaas echt kapot.
Kofferbakvloer verkreukeld, reserve wiel vast, dak krom, deursponing deur geraakt, wiel schuurt tegen wielkuip, tank verschoven en zit klem.

balen balen balen. Maar moet wel ene auto hebben voor naar het werk, Dus zondag's tegelijk wezen bij Gijs die zijn 'wolfs in schaapkleren/ Dirty diesel' te koop had staan.
Stukje wezen rijden, gekeken, gebabbeld en een week later besloten de golf te kopen.
Gaat om deze:



na een week gaat het jeuken:







Dus al veel over gezet van de 'groene' naar de 'paarse'.

En zo veranderen de plannen dus en rijd je in een behoorlijk vlotte TDI. met 161pk en 366nm koppel.

Ondertussen, het ongeluk gebeurd in Mei, ben ik 12.000 km verder met de TDI en heb er nog niet mee stil gestaan. We veeeel werk aan gehad om grote mankementen te verhelpen, denk aan lekke deuren, schutboard waar veel rubbers van missen, bodem aanpakken. en preventief behandelen. Schroefset van AP eronder.

Toen in Juli naar Duitsland/Tjechie en door de Alpenpassen naar Noord Italie ermee gereden. (Was oorspronkelijk het plan voor de groene Golf) Inhalen waar dan ook, gaat nog steeds erg soepel
In deze rit alleen last gehad van lekke deuren, dus het tapijt werd zeiknat. Dit opgelost door het deurfolie correct aan te brengen en rubbers van de Groene over te zetten. technisch had de motor wat kuren op de terugweg.
3300 Km geen problemen en 100 km voor de nederlandse grens begon de motor spontaan in te houden/hikken met snelheden tussen de 110/120 op de cc. paar keer plankgas doorgetrokken tot de 150, maar dat hielp niet. toen maar met 100/110 doorgereden toen was er niks aan de hand.

Eenmaal thuis Relais 109 vervangen, probleem blijft: na een lange tijd op de cruise 120 rijden resulteerd in plotse hikken/inhouden.

Daarna de vacuumslang van ecu naar IC buis vervangen en de bestaande vacuumslangen naar de N kleppen gecontroleerd en een klem om de uiteindes gedaan. Sindsdien nog geen last gehad. dus ik vermoed vacuum.

De auto rijd erg lekker door. de auto is relatief licht met 970 kilo, krijg zelfs wielspin in de vierde versnelling tussen bij 90 km u in de regen
Verder zit er veel werk aan in de techniek en cosmetische deel.
De 'groene' heb ik nog steeds en dient als onderdeeldonor.

Een gesloten luchtfilterdoos van een 1.6 GTD gemonteerd:




Verdere updates zullen volgen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote