View Single Post
  #7  
Old 07-01-2013, 22:24
BQ88's Avatar
BQ88 BQ88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 50
Default

Hopelijk is het probleem al opgelost, maar misschien heb je hier iets aan.

Bij zulke problemen loop ik eigenlijk alles gewoon eens af.
1) Kleppen stellen, normaal is dit niet veranderd, als ik je startpost goed lees, maar dit kan zeker geen kwaad.
2) Contactpuntjes lichtjes opgeschuurd, ontvet en droog geblazen !
Contactpuntjes afstellen met contacthoekmeter of via voelermaat 0,4 mm
Vaccuumpado op verdeler testen door er zelf es aan te zuigen en te zien of het inwendige
van de verdeler roteert.
3) Verdeler op (ongeveer) dezelfde positie zetten als voorheen, je zal altijd de voorontsteking terug moeten regelen via de strobo als ie warm gedraaid is
4) Controle mechanisch pompje: blazen op een uiteinde -> niets horen
blazen op ander uiteinde -> lucht horen
beiden OK, pompje OK !
5) Nieuw voorfiltertje, kan nooit kwaad
6) Controle genoeg verse benzine aan carb, door even de toevoerslang naar de carb los te maken en te zien of benzine uitkomt (in gutsen)

Indien dit alles OK, dan denk ik dat het probleem hem in de carb zelf zit.

1) Basisafstelling van CO en stationairschroef van de carb vind je wel terug in ander post hier op het forum.

2) Aangezien deze gereviseerd (compleet gedemonteerd) is, denk ik dat de afstelling van de gasklep t.o.v. de getrapte chokeschijf veranderd is. Ik weet niet welk type carb je hebt, bij sommige moet je via een voeleraat de gasklepspleet (onbediend en volledig ingeduwde choke!) afstellen, bij andere het verhoogd stationair toerental.

3) Check ook even of je chokeklep spleet correct is afgesteld!

Probeer eens je gasklep wat verder open te zetten via de schroef op de achterzijde van de carb (zit in de hevel die verbonden is met de gasklepas). Ik denk dat hier het probleem zit.

Als het probleem hiermee (wat) verholpen is, kun je verder gaan op de uiteindelijke afstelling van ontsteking en carb.

Morgen zal ik een blad posten met alle afstelgegevens erop voor verschillende Golf 1 carbs.

Veel succes alvast !!
__________________
Golf 1 1100cc 1983 - das original
Reply With Quote