View Single Post
  #14  
Old 02-09-2019, 21:02
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Vanavond begonnen met het lang uitgestelde opruimen van de werkplaats. Halve ton aan oude motorblokken en andere gerei de deur uit gedaan, eindelijk fatsoenlijke loopruimte

Omdat mijn motortakel zo goed als alle keerringen uit de cilinder heeft liggen, heb ik het blok samen met mijn vader op een bolderkar getild. Ze zijn toch altijd twee keer zo zwaar als dat ze eruit zien..

Meteen ook maar even een nieuwe motortakel besteld

Paar foto's:








Gasklephuis even vrijgemaakt door de slang er af te halen, geen drupje olie te bekennen. Vergis ik mij door te zeggen dat dit een goed teken is, aangezien dit betekend dat de keerringen in de lader nog in goede staat zijn?




Ook het uitlaatspruitstuk maar even gedemonteerd om te kijken hoe de uitlaatkanalen eruit zagen. Alle 4 zo schoon als wat! Je kan je vinger er door halen zonder ook maar enigzins zwart te worden. Hopen dat de koolaanslag in de motor ook meevalt!







Iemand die mij zo het merk van dit spruitstuk kan vertellen? Zit geen typeplaatje op, maar aan de lasnaden te zien is het geen habbibabbi merk.

Plan voor morgen is een compressietest. Neem aan dat een compressie van tussen de 7-9 bar (koude motor) is waar ik op moet hopen?
Reply With Quote