Thread: _ak_
View Single Post
  #241  
Old 21-11-2020, 22:25
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Inmiddels weer een stukje verder. De lager bussen zagen er wel erg slecht uit.



Deze dus met beleid gedemonteerd.



De as schoon gemaakt en weer netjes in de lak gezet. Vervolgens een tooltje gemaakt om de nieuwe bussen erin te persen.









De brandstofleidingen ook maar weer over gehangen. En blijkbaar waren de seals in de push-in koppelingen niet brandstofbestendig. Deze dus vervangen voor de knelkoppelingen.



De as plus leidingen weer gemonteerd.







Ook de oude remleidingen meteen vervangen voor nieuwe koperen.



Omdat ik het nieuwe type zekeringkast (ce2) geplaatst heb maar toch mijn oude stuurkolom hendels wilde behouden moest ik hiervoor ook een kabelboompje maken. Reden voor oude hendels is dat ik ook dikke hendels met cruisecontrol en mfa schakelaars heb van het overgangsmodel dus met oud type stekkers. De dikke hendels komen er later pas in.



Uitlaatje paste ook niet in de uitsparing. Deze aangepast naar de 'gti' uitsparing. Allemaal niet heel spannend natuurlijk maar oogt wel haast origineel.







Trekhaak en heckblende verwijderd. Helaas is de achterklep niet super netjes. Heb daar al een andere voor maar die moet nog in kleur overgespoten worden.

Inmiddels bij de rdw geweest en met complimenten is de motorwijziging goedgekeurd.





Tsja en plannen zijn er om gewijzigd te worden. Dus heb ik ook weer besloten de paarse mk2 met een 6 cilinder op te bouwen. Deze moet straks als back-up en semi-daily gaan dienen. In de toekomst een keer een turbotje ofzo erop zou ook leuk zijn.



En voor de witte een paar recaros gescoord. Komen uit een sierra dus moet de stoelframes nog aanpassen.



Plannen voor korte termijn eerst de recaros pas maken in de witte en de airride inbouwen. Updates gaan volgen.
Reply With Quote