View Single Post
  #334  
Old 28-02-2020, 09:47
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by Ralfons
Lekker bezig hier!

En hoe kunnen ze het er voor maken, complete draagarmen voor dat geld. Misschien hier ook maar gelijk meepakken met het vervangen van de schokdempers. Scheelt weer een keer uitlijnen en het is weer fris!.

Hoe heb je dat gedaan met die geleidebussen die door dat grote rubber zitten? Krijg je die er gemakkelijk uit? Een slagmoersleutel is noodzakelijk begrijp ik, of wil het spul ook los met een flink wringijzer?

Ga zo door daar!


Komt ook prima los met een groot wringijzer hoor, zitten met 130 Nm vast dus vergelijkbaar met wielbouten. Soms zijn ze alleen een beetje vastgerot

Een van die geleidebusjes viel er zo uit, de andere was gek genoeg helemaal vastgerot.. Die heb ik met een hamer en schroevendraaier kapot getikt, bij het monteren van de draagarm heb ik deze vervolgens met een stukje rond staal uitgelijnd en de bout er goed handvast ingedraaid. Daarna de rest erop en met de auto op de wielen op moment vastgezet.

Ik heb wel de grote moeren waar de homokineten meet vastzitten in het fusee losgehaald. Dat is geloof ik geen must, maar het werkt net even iets makkelijker!
Reply With Quote