View Single Post
  #526  
Old 17-09-2020, 08:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Aangezien ik graag 30 september weer eens met de Golf naar Assen wil, maar weer eens verder gegaan met het verbeteren van de koeling. Alle onderdelen waren binnen, dus ik ben begonnen met het open maken van de oude radiateur om te controleren of hier inwendig iets mis mee was. Nadat ik alle lipjes van de eindkappen had opengevouwen, kon ik deze eraf pakken. Ik had gehoopt op een kapot tussenschotje, waardoor er voorkeurstroom zou zijn, of verstopping door zo'n wokkel uit de geplofte kachel...maar helaas....alles zag er goed en intact uit. Ik vond nog wel 3 kleine stukjes kunststof in een eindkap. Vermoed dat die uit de vorige kachel zijn gekomen.










Aangezien ik de bevestiging van de radiateur welke ik ooit aan de voorste dwarsbalk had gelast moest verplaatsen, was dit een mooie gelegenheid om de gele Powerflexen te vervangen voor de stijvere "black series" van Powerflex. De oude kon ik door wat creatief te wrikken en wuppen met een dunne beitel eruit floepen....en de nieuwe met m'n ouwe, trouwe werkplaatspers erin persen







Daarna de bevestiging van de oude radiateur van de balk geslepen en 10cm verder naar rechts weer vastgelast. Toen mini-me zag dat ik de haakse slijper uit de kast trok, begon hij meteen met zijn haakse slijper z'n fiets te tunen




De Passat 16V radiateur zit nu op z'n plek en de slangen/buizen er naar toe heb ik aangepast. Vanmiddag weer verder!





Reply With Quote