View Single Post
  #86  
Old 29-09-2021, 08:06
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

De A-stijl van deze golf was wel heel erg verrot. De A-stijl van mijn Swallowtail was compleet anders als van de latere modellen. De scharnierophanging is anders, de gehele vorm en de rondingen onderaan bij de kokerbalken zijn totaal anders. Ik had een donor A-stijl (origineel VW) van een 82er golf en deze paste totaal niet. Ook binnenin de A-stijl waren de bevestigingen anders.

Ik heb besloten om dit zelf weer opnieuw op te bouwen. Dat was nog al lastig omdat de binnenconstructie ook deels weg was, dus ik heb de verstevigingen binnenin ook weer opnieuw moeten maken.

Veel roest:




Binnenkant met de deels weg geroeste verstevigingen:




Al veel weg geslepen:




Nog meer weg. Waterbak moest ook deels opnieuw gemaakt worden.




Nieuw deel pas maken uit karton:




Eerste nieuwe deel er in. Deze is er later weer uit gegaan om goed pas te maken.




Het horizontale deel er ook nieuw in:




Helaas verder geen foto's van het afwerken en aflassen meer alleen nog van het eind resultaat. Eerst is er een primer overheen gegaan, daarna de naden afgekit met carrosseriekit en daarna is er een laag stonechipping overheen gegaan.

Tussen het lassen door heb ik de voorkant en de deuropening meerdere keren opgemeten zodat ik zeker weet dat de maten hetzelfde zijn als straks de deuren, zijschermen en motorkap er weer op komen. Je kon merken dat de neus nog al wat ging hangen en gelukkig merkte ik dat op tijd op en heb dit tijdelijk verstevigd.

Eindresultaat vele uren later:


Reply With Quote