Thread: Jeroen64
View Single Post
  #52  
Old 21-01-2019, 21:18
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Tot de volgende update (die hopelijk niet 2 jaar op zich laat wachten...)

Bijna een jaar... de updates komen al wat frequenter

De donor kas is al een tijdje afgevoerd, de achterremmen van de 6N (schijven dus) heb ik op de Polo gebouwd. Op dit moment even geen foto's van die ombouw.
Vervolgens dan even wat minder leuk Polo nieuws; auto naar de APK gestuurd met nieuwe stuurstangen en kreeg de opmerking dat er nog een fuseekogelhoesje en dat de einddemper vervangen moest worden. Echter hebben ze de 2e keer ietsjes beter gekeken en kwamen ze stevige roestgaten in de dorpel tegen...
Voor nu staat de Polo nog binnen in de werkplaats en ik overweeg sterk om de goeie delen te demonteren (tank, achterremmen, dempers/veren, etc.) en de kas naar de sloop te doen. Maar hier ben ik nog niet helemaal uit.

Gelukkig is er wel goed nieuws, ik kan op zich op de fiets naar m'n werk (uurtje) maar afgelopen donderdag kwam ik helemaal natgeregend/gesneeuwd thuis, toen was ik het wel een beetje zat. Wat actiever gaan zoeken naar een vervangende auto (was al een tijdje een beetje half half aan het kijken) zodat ik weer mobiel zou zijn.

Nog meer twijfel; iets leuks, iets zuinigs (misschien wel zo verstandig) iets wat beide kan?

Afgelopen zaterdag ben ik bij een aantal auto's wezen kijken en heb ik er 1 mee naar huis genomen, zelf nooit gedacht dat ik zoiets zou kopen, maar na de eerste 200km ben ik er echt ontzettend blij mee:




Audi TT 1.8T van 2001.
180pk (vermogen is verslavend ), voorwielaangedreven en op cruisecontrol na ontbreekt er geen enkele optie
Had van tevoren niet heel veel verwacht van het rijgedrag, het is immers een "platgeslagen Golf 4" maar hij reed zo strak en voelde zo bijzonder (sportcoupé ipv hatchback) dat ik meteen verkocht was (en niet veel later was de auto ook verkocht )

Plannen zijn er genoeg;
- De onderhoudshistorie is volledig bijgehouden en zo weet ik dat ie over 4000km een grote beurt nodig heeft, dus dat ook maar even doen.
- Winterbanden op de huidige wielen en rustig opzoek naar een mooi setje 18" voor de zomer.
- Ietsjes omlaag (vast of schroefset weet ik nog niet) zonder het comfort op te offeren.
- MFA schermpje fixen.
- En hoewel dit verreweg (echt VERREWEG) de snelste auto is die ik ooit heb gehad; meer vermogen
- Maar vooral lekker mee rijden en lekker van genieten
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote