Thread: Jeroen64
View Single Post
  #45  
Old 21-03-2016, 16:22
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Zaterdag het één en ander gedaan om de Polo aan de praat te krijgen. Accu had 3 dagen aan de lader gehangen, maar kreeg de startmotor niet rond, die is dus echt dood, maar een keer een nieuwe voor halen

Startkabels er maar bij gepakt en toen wilde het blok eindelijk rond, maar geen leven
Na een tijdje starten (en zekeringen/startblokkering checken) kwam er een flinke benzinelucht te hangen, dus benzine kreeg het blok in ieder geval zat. De eerste bougie er maar uit getrokken, die ondertussen zeiknat was, en tegen het blok gehouden, starten; geen vonk.
Bobine kabel, zelfde verhaal, geen vonk. Ondertussen stond ie al een tijdje aan mijn auto op te laden, keken we onder de kap; "goh die bobines lijken best wel op elkaar..."
Onderdeel nr's gecheckt en inderdaad, zelfde onderdeel, over gezet en voila; leven in het blok. Moet wel met het gaspedaal in leven worden gehouden tot het blok warm is. Eenmaal op temperatuur, en toen het wiel met de lekke band verwisseld was voor 1 van mijn 13" wieltjes maar even een kort rondje gereden met Renshoff erachteraan met de startkabels in de auto, mocht ik de auto laten afslaan ofzo.....

Op een gegeven moment maar terug gereden en uiteraard moest er even gecheckt worden hoeveel leven er nou in dat blok zat, nou; meeer dan voldoende Er wordt wel een beetje olie mee verbrandt, maar goed revisie stond toch al op de agenda dus dat komt wel goed
Ik had niet verwacht dat 100pk op 1000kg zo goed zou trekken
Kan niet wachten om te weten wat het op 200kg minder gaat doen

Komende tijd in de weekenden de auto beetje bij beetje uit elkaar trekken en ondertussen revisieonderdelen verzamelen
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote